image1 image2 image3 image4 image5 image6 image7
logo

Bjelasica - Bendovac

Prošle godine smo sa zvaničnim planinarskim turama počeli u maju, sa šetnjom u kanjon Mrtvice. Bilo je toplo, bez snijega, ali sa dosta visokim vodostajom. Tog dana je kanjonom sa nama prošlo preko 200 ljudi.
Čekao nas je još jedan sunčani vikend kako bi zajedno obišli još neku od prelijepih planina u našoj zemlji.

Ove godine smo odlučili da počnemo nešto ranije. Za prvu turu biramo Bendovac, vrh iznad Biogradskog jezera na koji smo bili u junu, sada je stanje nešto drugačije.

U nedjelju se okupljamo u 7 sati na parkingu iza tehničkih fakulteta. Nekoliko ljudi javlja da je odustalo, pa nas ukupno 17 polazi ka Kolašinu.

Kombi nas vozi sve do rampe za ulaz u Nacionalni park, odakle do jezera imamo nešto manje od sat vremena pješačenja asfaltnim putem, koji je u drugom dijelu prekriven snijegom.

Dan je fenomenalan, bez oblačnosti i vjetra, sa veoma visokom temperaturom, pa usput pravimo pauzu kako bi skinuli višak odjeće.

Na jezero stižemo relativno brzo, pravimo kratku pauzu za jelo i nastavljamo ka vrhu.

Od jezera do vrha u ljetnjem periodu ima oko 2 sata hoda. Ide se markiranom stazom kroz šumu, makadamskim putem sa dosta prečica.

Na samom jezeru možete dopuniti zalihe vode, a to možete uraditi i usput na više izvora. Bjelasica je veoma bogata vodom, pa teško da ćete bez nje ostati i tokom najsušnijih ljetnjih mjeseci.

Snijeg je veoma tvrd, što nam olakšava hodanje. Idemo u dvije ekipe, brža ide malo ispred i čeka nas na čistini, uživajući u snijegu i Suncu.

Nakon ove čistine, čeka nas još malo šumskog puta, a zatim izlazimo na raskrsnicu na kojoj se lijevo skreće za vrh Razvršje, a pravo nastavlja ka Bendovcu, Trešnjeviku itd.

Naizlazimo na veliku količinu snijega koja je nedavno donešena lavinom i u potpunosti ga prekrila.

Nastavljamo uspon, i dalje po relativno tvrdom snijegu, a onda stajemo kako bi stavili gamašne, jer je do katuna Dolovi Lalovića i vrha snijeg mek i dosta se propada.

Sa lijeve strane se nalazi vrh Razvršje (2033mnm).

Ispred nas se vidi vrh Bendovac koji se nalazi na 1774 metara nadmorske visine, koji je naš današnji cilj.

Sa vrha se pruža najljepši pogled na jezero i Biogradsku goru.

U katunu pravimo kraću pauzu kako bi se svi okupili i napravili zajedničku fotografiju.

Tokom ljeta, u katunu možete kampovati, nasuti vodu na izvoru, ali i uživati u domaćoj hrani, čajevima i drugom piću u domaćinstvu koje je od proljeća do jeseni u katunu.

Nakon fotografisanja nastavljamo ka vrhu koji nam dođe sa desne strane. Izlaz je nemoguće promašiti, pa svako ide svojim tempom. Neki su odlučili do gore da istrče i da nas čekaju.

A neki su se umorili pa idu malo sporije, ali po dolasku na vrh zaboravljaju na umor.

Vrh nije ni malo zahtjevan i pogodan je za planinare početnike.

Na vrhu smo se zadržali oko 20 minuta, a zatim kre?emo nazad kako bi se do kombija vratili za vrijeme dana, jer po zalasku Sunca temperatura dosta padne.

Silazak je bio mnogo brži, neki su trčali nizbrdo, neki su se sankali na jaknama, a neki su se nevoljno sankali na rancu ili stražnjim djelovima tijela, što je današnji dan činilo jednim od najzanimljivijih.

Prešli smo ukupno oko dvadeset kilometara i svi zajedno izašli na vrh.