image1 image2 image3 image4 image5 image6 image7
logo

Bjelasica - 30km u jednom danu (13. oktobar 2013.)

Razmišljao sam koji je najbolji način da u jednom dahu obiđem cijelu Bjelasicu, sva njena jezera i vrhove, ali je uvijek falilo vremena. Našao sam kompromis - organizovaću turu za manju ekipu i u jednom danu ćemo pokušati da vidimo što više predjela ove prelijepe planine!

Okupljamo se u sedam sati i polazimo ka Kolašinu i ski centru Jezerine, imamo oko dva sata vožnje! Tu nas ostavlja kombi a mi počinjemo sa pješačenjem!
Dan je prelijep, prognoze i nisu baš najbolje jer je najavljena moguća kiša, a temperatura je prilično visoka!

DSC 6516
Od ski centra vodi makadamski put do katuna Vranjak, pratimo ga i pravimo više prečica kroz šumu, pa u katun stižemo nakon 40 minuta pješačenja, konstantno uzbrdo. Visinska razlika je 226 metara a dužina staze oko 3 kilometra.
Poznavaoci prirode se raduju gljivama na koje nailazimo, mnoštvo rujnica koje nemamo kad da beremo jer je dug put pred nama. Kiša koja je padala zadnjih dana i promjenjivo vrijeme su stvorili idealne uslove za njihov rast.

DSC 6522
Katun Vranjak se nalazi na 1670 metara nadmorske visine, u njemu je tokom ljeta moguće prenoćiti u bungalovima i uživati u domaćoj hrani. Polazna je tačka za uspon na Troglavu, Zekovu glavu i šetnju do Pešića jezera, a tu se nalazi i planinarski dom Bjelasica.

DSC 6539

DSC 6545
U katunu pravimo kratku pauzu i nastavljamo dalje u pravcu sjevera, prečicom izlazimo na makadamski put koji dalje vodi ka Zekovoj glavi, odnosno Biogradskom jezeru. Vrh pred nama je Troglava (2027mnm), zaobilazimo ga sa zapadne strane i pješačimo makadamom, sjevernom stranom grebena Troglava-Zekova glava.

DSC 6553

Ovaj dio puta je posebno lijep, sa desne strane se izdiže greben a sa lijeve pejzaž sa svim bojama jeseni u kom je smješten katun "Rupe ravanjske".

DSC 6594
Putem idemo do izvora Biogradske rijeke, u podnožju Zekove glave. Mjesto je idealno za kampovanje i tu pravimo kraću pauzu. Vrijeme se polako mijenja, nebo prekrivaju oblaci pa smo ubrzali tempo. I dalje idemo putem u pravcu sjevera, izlazimo do najviše tačke odakle smo mislili da izađemo na najviši vrh Bjelasice - Crnu glavu (2139mnm), ali od njega odustajemo zbog moguće kiše.
*Crna glava se nalazi sjeveroistočno od Pešića jezera, pa ukoliko idete do vrha, preporučujem da posjetite i jezero koje je najljepše u jesen!
Nastavljamo putem i ubrzo se odvajamo desno i izlazimo na prevoj, spuštamo se na stazu koja vodi do Ursulovačkog jezera.

DSC 6602

DSC 6604

Imamo nešto manje od pola sata pješačenja, uređenom stazom koju je nemoguće promašiti. Manji uspon kroz šumu i dolazimo do uzvišenja na kom je smješteno prelijepo Ursulovačko jezero. Nalazimo se na nadmorskoj visini od 1902metra, na istočnoj strani jezera se nalazi četinarska šuma, a na zapadnoj, onoj sa koje se pristupa jezeru, velika plaža sa livadom na kojoj pravimo pauzu od 20-ak minuta.

DSC 6617

DSC 6620
Na izvoru uzimamo vodu i idemo dalje! Spuštamo se do doline zapadno od jezera, i idemo sjeverno ka malom Ursulovačkom jezeru, odnosno Blatini, jasno vidljivom stazom koja vodi u prelijepu listopadnu šumu! Spuštamo se i uživamo u okruženju, imamo oko pola sata laganog hoda sa dosta kraćih pauza za fotografisanje.

DSC 6623

DSC 6629
Izlazimo na čistinu gdje se nalaze ostaci starih koliba, ispod koje je makadamski put koji vodi za Šiško jezero. Spuštamo se do njega i ubrzo skrećemo lijevo, idemo uzbrdo i ulazimo u bukovu šumu koja nas vodi do Ševarine, a odatle postoji staza do Šiškog jezera.
Ekipa, čiji najmlađi član ima svega 12 godina, je prilično umorna, svi čekaju jezero i odmor na njemu.
Jezero je prelijepo i do njega se može doći i malim autom, veoma dobrim makadamskim putem. Na "plaži" pravimo dužu pauzu, neki su od umora i zaspali ali ih ubrzo budim, moramo nastaviti jer Sunce zalazi i uskoro će mrak.

0-DSC 6647-0-DSC 6648
Užurbano idemo u pravcu zapada, imamo mali uspon a zatim se krećemo dolinom do izlaska na makadamski put i Svatovsko groblje. Mrak je skoro pao, nastavljamo putem ka katunu Dolovi Lalovića, prije kog pravimo pauzu kako bi uživali u očaravajućem zalasku Sunca.
U katunu više nema ljudi, a tokom ljeta tu možete kampovati, jesti domaću hranu ili popiti piće. Pored prve kuće se nalazi izvor, a odatle vodi i staza za uspon na vrh Bendovac.
Stavljamo čeone lampe i nastavljamo nizbrdo ka biogradskom jezeru. Pravimo dosta prečica kroz šumu i na jezero stižemo za oko sat ipo.
Danas smo imali jednu od nejljepših jesenjih tura, doživjeli smo Bjelasicu tokom najzanimljivijeg godišnjeg doba i prešli 30 kilometara! Na radost onih koje je savladao umor, zbog oblačnosti nismo rizikovali sa izlaskom na Crnu glavu koju ostavljamo za neki drugi put!